Skúter – premýšľaš, že si nejaký kúpiš alebo už jazdíš a niečo ti nie je jasné? V tomto článku som zozbieral najčastejšie otázky o skútroch, ktoré rieši prakticky každý jazdec. Aký skúter si kúpiť? Aký vodičák potrebuješ? Kde môžeš parkovať? Ako správne zazimovať skúter? To všetko a ešte viac sa dozvieš v prehľadnom zoznam FAQ, ktorý ti ušetrí čas aj starosti. Klikni a nájdeš odpovede na všetko, čo ťa zaujíma!

F.A.Q - najčastejšie otázky o skútroch

Kým si vyhľadáš prvú otázku ešte by som chcel dodať, že odpovede na otázky o skútroch vychádzajú z mojich skúseností a mojej praxe a rovnako ako ktokoľvek iný na svete sa môžem mýliť.. Nie je vylúčené, že iný skútrista bude mať na niektoré otázky odlišný názor. V prípade niektorých otázok, nič také ako objektívna odpoveď neexistuje, preto prosím, ber toto do úvahy. Budem rád, ak som pomohol.

Najčastejšie otázky o skútroch

Ako jazdiť na skútri

Jazdenie na skútri je nebezpečné. Nikdy nepočúvaj rady typu „je to ako jazdenie na bicykli“. V žiadnom prípade ťa nechcem strašiť, len treba mať rešpekt. Aj obyčajný skúter 125ka zvládne ísť viac ako 100 km/h a je nutné mať aspoň základné povedomie o jazde. Ideálne je zviezť sa na skútri pred tým ako ho kúpiš a následne trénovať. Parkovísk je podvečer prázdnych dosť a je dobré si na jazdenie postupne zvykať. Pred premávkou opäť treb mať rešpekt, ale nie strach, ten paralyzuje. Učíš sa len a len jazdením, teória je fajn, ale reflexy ti neprecvičí a čítanie premávky tiež za mobilom nezlepšíš. Jazdi a bude to dobré.

Viac o tejto téme nájdeš v tomto článku: https://www.naskutri.sk/ako-jazdit-na-skutri-a-nespadnut/

Aké je najlepšia značka skútrov?

Nič také ako najlepšia značka skútrov neexistuje, pretože každému vyhovuje niečo iné. Medzi top značky skútrov patria Honda, Yamaha, Piaggio, Vespa, Suzuki, SYM, ale aj BMW – väčšina strojov od týchto výrobcov skútrov je osvedčená kvalita, ktorá nesklame.

Aký skúter kúpiť?

Taký, ktorý sa ti páči, cítiš sa na ňom dobre aj pri dlhšej jazde, nestojí veľa peňazí a spĺňa tvoje špecifické požiadavky. Toľko k teórii, realita býva zložitejšia. Najdôležitejšia otázka je, na čo skúter chceš. Chceš dochádzať na skútri do práce? Jazdiť na ňom na výlety? Budeš jazdiť sám, alebo viacerí? Ďalej je dôležité či sa naň zmestíš, ak máš nohy zalomené neprirodzene, v obchode ti to vadiť nebude, ale pri dlhšej jazde budeš skúter preklínať.

Najprv si ujasni tieto a podobné otázky, pretože v meste využiješ úplne iné parametre ako na okreskách, tobôž diaľnici. Do mesta sú super malé skútre ako Honda PCX 125 alebo Yamaha NMAX 125. Na dlhšie výjazdy Honda Forza či Yamaha XMAX a vyššie kubatúry skútrov, s ktorými si jazdu užiješ aj mimo mesto ponúkajú skvelé stroje ako Vespa GTS 300, Honda Adv alebo Piaggio Beverly.

Viac o tejto téme nájdeš v tomto článku: https://www.naskutri.sk/ako-si-vybrat-skuter/

Aký je najrýchlejší skúter do 125 cm³?

Úprimne, tu si veľmi nenavyberáš, stodvadsaťpäťky sú stavané pre dynamickú mestskú jazdu, čiže plyn-brzda, a konštruktéri pri nich na maximálku príliš nehľadia. Obmedzenie výkonu na 11 kW je preto cítiť a následne záleží na viacerých faktoroch. Napr. na výbave skútra, zaťažení a pod. Z mojej skúsenosti medzi najrýchlejšie 125-ky patria staršie typy Yamaha XMAX 125, novšie aj staršie Honda Forza 125 a dobré skúsenosti mám aj s Aprilia SR GT 125. Všetky žmýkajú maximum z toho čo je ešte povolené pre vodičák typu B.

Aké sú najlepšie skútre do 125 cm³?

Opäť, ak chceme byť objektívni, nič také ako najlepší skúter 125 neexistuje. Ale skúsim z vlastných zážitkov. Ak chceš pohodlie a výkon, ber Hondu Forza 125 alebo Yamahu XMAX 125 (bez výrazných kompromisov zvládajú aj jazdu vo dvojici). Na športovejšiu jazdu je super Aprilia SR GT 125, ak máš rád super ovládateľnosť mrkni na SYM Jet X, pokiaľ pozeráš aj na spotrebu Honda PCX 125 je skvelá voľba. Pohodlnosťou ma prekvapil Voge SR-1 a ak chceš vyzerať cool je tu Vespa, či už Primavera, Sprint alebo GTS.

Existujú aj off-road skútre?

Čisto terénne alebo off-road skútre sa sériovo nevyrábajú, ale sú tu takzvané adventure skútre, ktoré umožňujú sem-tam zísť z asfaltu a užiť si to aj mimo neho. V tejto kategórii adventure skútrov do 125 cm3 odporúčam Apriliu SR-GT, SYM ADX alebo Voge SR-1 ADV. Vo vyšších kubatúrach adventure skútrov žiaria Honda Adv, Peugeot 400 XP, alebo skvelá Honda X-ADV. Tieto stroje majú vyššie zdvihy pruženia, nie sú extrémne kapotované a niektoré z nich majú obuté aj špecifické pneumatiky, takže si s nimi užiješ aj trochu toho terénu.

Aký skúter môžem šoférovať s Bčkom?

Ak máš vodičák skupiny B viac ako 2 roky, môžeš jazdiť na skútri do 125 cm³ s automatickou prevodovkou + samozrejme môžeš s béčkom riadiť skútre do 50 ccm3.

skuter yamaha nmax
Skúter Yamaha NMax

Aký vodičák na skúter?

  • AM – skútre do 50 cm³ (od 15 rokov).
  • A1 – skútre do 125 cm³ (od 16 rokov).
  • B – skútre do 125 cm³
  • A2 – motocykle s výkonom do 35 kW (od 18 rokov).
  • A – neobmedzená kubatúra (od 24 rokov alebo po 2 rokoch praxe s A2).

Aký skúter môžem na Slovensku šoférovať bez vodičáku?

Žiadny. Minimálne potrebuješ vodičák AM. Bez neho môžeš jazdiť len na elektrobicykli alebo elektrickej kolobežke. AM môžeš získať už po dovŕšení 15 rokov a hneď môžeš sadnúť na skúter do 50 cm3. Osobne mám v tejto kubatúre dobré skúsenosti s Vespou, ktorej je možné aj pomerne jednoducho trochu zvýšiť výkon, napríklad u chalanov zo Scooter-Tuning.sk.

Najlepší skúter pre začiatočníka?

Ak si určíme, že začiatočník je niekto, kto ešte v živote na skútri nesedel a má len vodičák typu B, potom je pre začiatočníka ideálny niektorý z menších skútrov do 125 cm3. Určite sú fajn aj maxi skútre do 125 cm3, no odporúčam na ne prejsť až po sezóne či dvoch, keď človek dostane jazdenie trochu do krvi.

Ak by teda bolo na mne, odporučím Hondu PCX – je okolo nej široká komunita jazdcov, ktorá poradí, Yamahu NMax – poskytuje viac pohodlia vyšším jazdcom a má o niečo lepšie parametre, SYM Jet X – skvele ovládateľný a nemá problém pohodlne odviezť aj dvoch ľudí, Voge SR-1 (aj ADV) pretože pomer výbava/pohodlie je bezkonkurenčný, no a ak ťa láka aj nejaké to dobrodružstvo, pozrel by som SYM ADX, jeho obrovská nádrž a kompaktné rozmery potešia aj tých čo potrebujú zvládnuť dochádzanie zo vzdialenejších prímestských oblastí.

Môžem jazdiť v zahraničí na skútri s B-čkom?

Pozor, so slovenským vodičským oprávnením typu B nemôžeš na skútri jazdiť všade. Podľa mojich zistení z komunikácie s príslušnými úradmi a slovenskými veľvyslanectvami, jazdiť s našim Béčkom môžeš napríklad – v Česku, Poľsku, Taliansku či Španielsku, ale v Rakúsku, ani v Nemecku nie. A ani v obľúbenom Chorvátsku sa s vodičákom typu B legálne nepovozíš, nemôžu to ani domáci. Podobne je to aj s Maďarskom, aby si mohol riadiť skúter do 125 cm3, potrebuješ VP skupiny A1, obyčajné Bčko nestačí. Vždy si pred cestou do inej krajiny prečítaj zákony a odporúčania danej krajiny. Informácie sú totiž na internete, vo fórach a skupinách častokrát veľmi rozporuplné.

Môžem ísť na skútri do 125 cm³ po diaľnici?

Na Slovensku môžu na diaľnici jazdiť vozidlá, ktoré dosahujú minimálnu rýchlosť 80 km/h. Väčšina skútrov do 125 cm³ túto rýchlosť zvládne, takže môžeš, je to povolené. Ale nejaký komfort nečakaj. Kvôli nízkemu výkonu to nebude tvoj preferovaný spôsob prepravy. Ja som na diaľnici vyskúšal všetko možné a jediný skúter do 125 cm3, ktorý na diaľnicu odporučím je Honda Forza 125, ale tam som pri dlhšej jazde dostával kŕče do pravého zápästia.

Aké sú najlepšie maxi skútre?

Ak chceš maxiskúter do 125 cm3 tak pozeraj Hondu Forzu, Yamahu XMax alebo SYM Cruisym. Vo vyšších kubatúrach odporúčam pozrieť buď silnejšie modely spomenutých skútrov, alebo mrkni na Hondu ADV, VOGE SR-4 Max prípadne fajn je aj SYM 508 TL, prípadne BMW C 400 GT alebo Suzuki Burgman 400. Ak chceš úplné TOP skútre vo vyšších kategóriách mrkni na Forzu 750, Hondu X-ADV alebo na Yamahu T-MAX.

Jazda na skútri vo dvojici, dá sa to?

Absolútne áno. Na menších skútroch ako PCX či NMax je to trochu o kompromise (zato napr. Jet X je úplne fajn), ale na väčších skútroch, resp. maxiskútroch je to bez problémov. Pri skútroch do 125 ccm síce treba počítať so znížením dynamiky, resp. zrýchlenia, ale pokiaľ budeš opatrnejší pri predbiehaní (ak si vôbec trúfneš), je to úplne v pohode. Sám som vo dvojici najazdil tisíce kilometrov a môžem to len a len odporučiť. Akurát, treba na to skúsenosti, je to trochu iné jazdenie.

Je lepšie kúpiť nový skúter alebo jazdený?

Nový má záruku, menej problémov a väčšinou modernejšie technológie, logicky ale stojí viac. Výhodou je, že si ho zajazdíš sám, vieš čo si s ním robil. Jazdený sa oplatí, ak má dobrý stav a servisnú históriu, ale vyžaduje kontrolu a určité skúsenosti pred kúpou. Sám som sa pri kúpe z druhej ruky trošička spálil. Osobne odporúčam radšej nový skúter, ale fajn kúsok za dobrú cenu je vždy výhra v lotérii.

Oplatí sa kúpiť skúter z Bazoša alebo z druhej ruky?

Jasné, pokiaľ chceš jazdiť na skútri a budget je obmedzený, skútre na bazoši sú úplne v pohode riešenie. Sám som skúter z bazoša kupoval už dvakrát. Treba vždy zapojiť sedliacky rozum, dať si pozor na podozrivo nízke ceny a inzeráty, kde je málo fotiek. Ideálne je vizuálne skontorlovať všetko čo sa dá, pozrieť kilometre, stav pneumatík, remeňa a servisnú knižku. Ak ti má kto poradiť alebo rovno ísť s tebou, využi to. Vždy sa dohodni na skúšobnej jazde a nikdy nekupuj skúter, ktorý bol pri tvojom príchode naštartovaný!

Viac o tejto téme nájdeš v tomto článku: https://www.naskutri.sk/kupa-ojazdeneho-skutra/

Akú prilbu na skúter?

V skratke, akákoľvek prilba na skúter je fajn, pretože prilba je povinná výbava a pri jazde ju musíš nosiť. Postačí aj prilba na skúter z Lidlu, ale radšej si priplať za kvalitu. Tvoj krk sa ti poďakuje. Do mesta je super otvorená prilba (jet), na dlhšie jazdy výklopná. Ak chceš maximálnu ochranu, ber integrálnu – napríklad Shark Spartan, HJC i90 alebo Shoei Neotec 2.

Aký držiak na telefón kúpiť?

Tu je to silno subjektívne. Za mňa sú najlepšie tie s tlmením vibrácií, nezničíš si tak foťák na telefóne –odporúčam Peak Design, Quad Lock, SP Connect alebo podobné držiaky. Sú však drahšie a priplatíš si aj za špeciálne kryty na telefón, ktoré k nim potrebuješ, pretože tieto držiaky fungujú na báze mechanického zabezpečenia. Lacnejšie alternatívy sú obľúbenejšie, ale ja ich neodporúčam, pretože často mávajú buďslabšie uchytenie alebo v nich telefón nie je nijako alebo len slabo mechanicky poistený.

Aký je najlepší skúter do mesta?

Ja odporúčam malý a dobre ovládateľný. Jasné, že to zvládneš aj s maxiskútrom, ale taká Honda PCX 125 je úsporná a obratná, Yamaha NMAX 125 ponúka fajn výkon a výbavu a mňa veľmi bavil aj Voge SR-1, hlavne kvôli výbave a podvozku. Ak chceš trochu vyšší komfort a často nasadáš a zosadáš, pozri niečo s veľkými kolesami, odporúčam napríklad skvelé Piaggio Medley 125 s veľkým odkladacím priestorom pod sedadlom, mne sedelo viac ako inak tiež výborná Honda SH 125.

Viac o tejto téme nájdeš v tomto článku: https://www.naskutri.sk/jazda-na-skutri-v-meste/

Sú čínske skútre spoľahlivé?

Samému sa mi to píše nie úplne ľahko, ale spoľahlivých čínskych skútrov je čím ďalej tým viac. Napríklad skútre Voge už majú slušnú kvalitu zrovnateľnú s bežnými japonskými alebo talianskymi skútrami. Niekto považuje za čínske skútre aj skútre SYM a Kymco, ja osobne nie. Tu sa už ale o kvalite nemusíme baviť vôbec, je vysoká. Jediné čo môže byť u čínskych modelov problém je dostupnosť náhradných dielov o 5 a viac rokov + nedržia si cenu pri následnom predaji, tak ako Japonci a Taliani. Čo sa týka lacných čínskych „noname! strojov, neodporúčam. Sú nekvalitné, prípadne majú nízky výkon a zle sa predávajú. Radšej potom pozrieť kvalitné jazdené skútre na bazoši.

Aký je rozdiel medzi 2-taktným a 4-taktným skútrom?

2-takty sú rýchlejšie, ľahšie, a majú lepší zvuk. Tiež ale viac dymia a žerú. 4-takty sú naopak tichšie, úspornejšie a vydržia dlhšie, odozva na plyn je však horšia, čiže majú o niečo pomalšiu akceleráciu.

Potrebujem na skúter PZP?

Áno, zákonné poistenie musí mať uzatvorené každé vozidlo s prideleným evidenčným číslom, teda štátnou poznávacou značkou., čiže aj skúter.

Aké sú náklady na poistenie skútra?

Cena poistky závisí od viacerých parametrov, napr. značky a modelu skútra, výkonu a objemu motora, hmotnosti stroja, roku výroby a ďalšách. Poisťovne zohľadňujú aj tvoj vek alebo to, či už si niekedy zavinil dopravnú nehodu. Sumy za poistné však nie sú nejako vysoké, pohybujú sa zhruba na úrovni niekoľkých desiatok Eur za rok.

Oplatí sa KASKO na skúter?

KASKO je super vec, ale nie vždy sa vyplatí. Pokiaľ máš drahší model skútra a bývaš v meste, môže sa KASKO oplatiť pri havárii, krádeži alebo vandalizme. Pri lacnejších skútroch to väčšinou kvôli cene poistenia nemá zmysel. Myslím si, že ani v prípade, že máš vlastnú garáž a skúter nenechávaš často stáť vonku bez dozoru, nie je nutné riešiť KASKO.

Aký vek je potrebný na jazdu na skútri?

  • 15 rokov – do 50 cm³ (AM)
  • 16 rokov – do 125 cm³ (A1, B)
  • 18 rokov – do 35 kW (A2)
  • 24 rokov – bez obmedzenia (A)

Kde môžem parkovať skúter v meste?

Neoficiálne všade kde nezavadziaš… Ale, to je samozrejme utópia. Parkovanie skútrov často upravujú miestne Všeobecne záväzné nariadenia a predpisy, takže sa to líši. Ale pokiaľ fakt neparkuješ ako idiot, polícia väčšinou toleruje aj parkovanie skútrov na chodníkoch. 

Môžem parkovať skúter na chodníku?

Ako kde. V každom meste to je ináč, pretože si to mestá riešia vo vlastnej réžii. Vo väčšine miest, pokiaľ necháš priestor, polícia ťa nechá na pokoji. Napríklad v Bratislave to sem tam býva ťažšie a raz za čas sa na fóre objavia správy, že niekto za to dostal pokutu. Parkuj tak, ako by si to chcel od iných a ak ťa niekto upozorní, aby si tam nestál, nerob ramená, vezmi skúter a preparkuj ho kúsok ďalej.

Ako správne zazimovať skúter?

Umy ho, skontroluj pneumatiky, doplň plnú nádrž s aditívom, alebo palivo úplne vyčerpaj, odpoj batériu a uskladni ho na suchom mieste.

Vyberať na zimu batériu zo skútra?

Správna odpoveď je, že aj áno, aj nie. Podľa toho kde necháš skúter stáť. Pokiaľ niekde kde je dlhodobo chladno, teda menej ako cca 15 stupňov, batériu kľudne vyber. Ak máš skúter v teplej garáži, alebo na mieste, kde je aj v zime nad 15 stupňov, batériu nechaj v skútri a sem tam ju dobi. Mne sa za dlhé roky nestalo ani raz, aby mi odišla batéria, aj keď ju nevyberám.

Ako znížiť spotrebu paliva na skútri?

Úprimne si myslím, že sledovanie spotreby na skútri, tobôž na skútri do 125 cm3 je zbytočné obmedzovanie sa a kazenie si jazdeckého zážitku. Ale ak chceš ušetriť, jazdi plynulo, udržuj správny tlak v pneumatikách, pravidelne čistý vzduchový filter a variátor v dobrej kondícii. Fajn je aj mať skúter s funkciou Start/Stop.

Ako často meniť olej v skútri?

Každý výrobca uvádza tento interval v manuáli. Ak nemáš papierový manuál, hľadaj na internete, tam zoženieš všetko. Všeobecne sa dá povedať, že každých 3 000 – 5 000 km, pri novom skútri väčšinou prvýkrát už po 1 000 km.

Môžem na skútri prevážať dieťa?

Áno, deti sa na skútroch voziť môžu, ale musia mať minimálne 12 rokov (podľa zákona č. 8/2009 Z. z., § 46 ods. 2). Okrem toho musí dieťa sedieť na sedadle pre spolujazdca, mať nohy na stúpačkách a byť vybavené homologizovanou prilbou.

Aké príslušenstvo sa oplatí?

Každé, ktoré ti spríjemní jazdu. Prilba, rukavice, moto oblečenie, kufor, držiak na mobil, USB port a zámok na kotúč proti krádeži sú asi najvyhľadávanejšie. Ešte odporúčam pozrieť deflektor proti vetru, deku na nohy, ak nehodláš prestať jazdiť ani v chladnejšom počasí a ak už si starší pán, či staršia pani, je dobré pozrieť sa aj po bedrovom páse. Keď je zima, zachráni ti kríže.

Je možné zvýšiť maximálnu rýchlosť skútra?

Áno, ale nečakaj, že z 50 cm3 skútra urobíš 300vku. Malý nárast výkonu dosiahneš napr. úpravou variátora, výfuku alebo riadiacej jednotky. Ale treba rátať s aj s vyšším opotrebovaním a legislatívou, ktorá takéto kutilské zásahy nemá úplne v láske.

Ako často by som mal servisovať svoj skúter?

Dôležité je držať sa servisných intervalov predpísaných v manuáli. Malú údržbu je dobré urobiť každý mesiac, skontroluj pneu, pozri či niekde neuniká olej, alebo iná kvapalina, zbežne pozri motor. Veľký servis rieš ak sa objaví neštandardné chovanie skútra, začne vydávať neprirodzený zvuk, alebo cítiš zvýšené vibrácie. Vždy platí, že pravidelná údržba ti ušetrí veľa starostí aj peňazí.

Môžem na skútri predbiehať kolónu, alebo sa predrať dopredu na semafóroch?

Nemal by si, ale ruku na srdce, robíme to všetci. Je to však veľmi šedá zóna, preto oficiálne to odporúčam nerobiť. Keď sa však rozhodneš moje odporúčanie ignorovať, maj na pamäti, aby si vždy pozeral dopredu či v rade nestoja aj policajti, pokiaľ je to možné, nepredchádzal z pravej strany a v miestach, kde hrozí, že by auto pred tebou mohlo púšťať iné vozidlo z bočnej cesty, vždy choď úplne pomaly. Nepríjemné sú napr. dediny, kde ľudia často púšťajú autá vychádzajúce z dvorov, aby mohli odbočiť doľava…

Viac o tejto téme nájdeš v tomto článku: https://www.naskutri.sk/predbiehanie-kolony-na-skutri/

Ako často treba chodiť so skútrom na STK

Skútre do 50 cm3 nemusia chodiť na STK ani EK vôbec. Skútre nad 50 cm3, teda aj skútre do 125 ccm, musia chodiť každé 4 roky. 

skuter vespa na stk

Musí mať skúter aj Emisnú kontrolu EK?

Nie, na emisnú kontrolu EK so skútrom chodiť nemusíš.

Potrebuje skúter diaľničnú známku?

Nie, legislatíva Slovenskej republiky nevyžaduje, aby si mal na skútri nalepenú diaľničnú známku pri používaní diaľnice.

Kedy je ideálny čas na kúpu skútra – na jar, v lete alebo na jeseň?

Kedykoľvek. Ak chceš skúter, neváhaj a kúp si ho hneď ako naň našetríš. Ak si ale chceš trocha zašpekulovať, realita je taká, že na jar, pred sezónou sú skútre najdrahšie, pretože býva najvyšší dopyt. Cena začne klesať v druhej polovici letnej sezóny a najnižšia býva po sezóne, niekedy v novembri a neskôr. Ale záleží kus od kusu, pokiaľ narazíš na zaujímavý kúsok v super stave, bude objektívne drahší kedykoľvek.

Aké sú najlepšie skútre na dlhé trasy?

Na clhšie trasy alebo na cestovanie je vhodný niektorý z maxiskútrov. Zvládneš to síce aj na obyčajnom skútri, ale pohodlie a radosť z jazdy na maxiskútroch urobí z takejto cesty skutočnú fun ride. Pre výber maxiskútra pohľadaj otázku o maxiskútroch.

Ako ochrániť skúter pred krádežou?

Ideálne je parkovať na noc v garáži, pokiaľ to nie je možné, resp. nechávaš skúter často bez dozoru na verejných parkoviskách pred prácou, obchodmi atď., máš niekoľko možností. Najčastejšie využívanou je mechanické zabezpečenie, ak to tvoj skúter umožňuje vždy zamkni riadidlá. Na zabezpečenie proti krádeži môžeš využiť aj reťaz, dôrazne odporúčam masívnu kovovú reťaz určenú pre motorky.

Ak so sebou nechceš vláčiť reťaz a nie si ďaleko od skútra, využi mechanický zámok na brzdový kotúč, ideálne aj so zvukovým signálom. Pokiaľ chceš niečo sofistikovanejšie, pozri na niektorý z inteligentných systémov pre monitorovanie a zabezpečenie skútrov, na báze miniatúrneho GPS zariadenia a mobilnej aplikácie.

Môžem si na skúter namontovať kufor alebo iné úložné priestory?

Samozrejme, možostí je veľa, zadný kufor (tob Box) na skúter, bočné kufre na skútre, alebo možno postačí len držiak na predný štít. Skútre sú v tomto pomerne modulárne. Akurát rátaj s tým, že sa o máličko zmenia jazdné vlastnosti. Zvykneš si však rýchlo a časom to nebudeš vnímať vôbec.

Na záver mám na teba prosbu, ak si v niektorej otázke o skútroch našiel objektívnu chybu, prosím upozorni ma na ňu, napíš mi na mail brano@naskutri.sk. Rád ju opravím. Ďakujem Ti.